نوشته شده توسط : محمد جهانيان

پارمیس دستیار ویندوز شما

 

Parmis

خیلی از کاربران دوست دارند در ویندوز خود تغییراتی جهت کاربرد بهتر و روان‌تر ویندوز انجام دهند. شما با استفاده از نرم‌افزار پارمیس می‌توانید ویندوزتان را به سلیقه خود تغییر دهید؛ مشکلات ویندوز را ترمیم یا بهینه‌سازی کنید، فایل‌های اضافی را حذف کنید، اطلاعاتی در مورد ویندوز، درایوها، حافظه و … به دست آورید. به برنامه فرمان دهید تا کارهایی برای شما به صورت خودکار در زمان‌های تعیین‌شده انجام دهد. برنامه‌هایی که در شروع ویندوز اجرا می‌شوند را کنترل کنید. از تاریخ‌شمار خورشیدی برنامه استفاده کنید و ده‌ها کار مفید دیگر…

ویژگی‌های کلیدی برنامه:
- محیط کاملا فارسی
- حجم بسیار کم و سرعت بالای اجرا
- سازگاری با ویندوز ۷
- کاملا رایگان و بدون محدودیت
- پشتیبانی همیشگی

بخش‌های کلیدی برنامه:
- تغییر و کنترل تنظیمات سیستم
- نمایش مشخصات سیستم
- مدریت شروع ویندوز
- کنترل و مدیریت فرآیندها
- قابلیت بهینه‌سازی ویندوز
- قابلیت پاک‌سازی ویندوز
- قابلیت تعمیر ویندوز
- نمایش تاریخ‌شمار خورشیدی
- قابلیت فرمان‌دهی به برنامه
- بخش یادآوری زمان استراحت
- بخش حذف همیشگی فایل‌ها
- بخش مدیریت گذرواژه‌ها
- و …

این برنامه کاری است از آقای علی کاوه باحجمی کم برای دانلود

لینک دانلود: برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , دانلود , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , نرم افزار , دستیار ویندوز , پارمیس ,
:: بازدید از این مطلب : 1908
|
امتیاز مطلب : 163
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

تفاوت ها و تشابهات وب سایت و وبلاگ

وب سایت                                     وبلاگ-persianweblog.ir

مساله این است : داشتن وبلاگ یا وب سایت

 

اگر شما هم بر سر دو راهی داشتن وب سایت و بلاگ هستید و یا نمی دانید این دو چه فرق ها و چه شباهت هایی دارند در ادامه مطلب با این مقاله جذاب همراه باشید...


در نگاه اول، وب‌سايت و وبلاگ شبيه هم به نظر مي‌رسند، اما دقيق‌تر که مي‌شويم تفاوت‌هاي زيادي را بين اين دو مي‌بينيم.
وب سايت "جايگاهي در اينترنت است که در آن مي‌توان اطلاعاتي را در مورد سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد به دست آورد" و وبلاگ " وب سايت پويايي است که متعلق به شخص يا اشخاصي است و در برگيرنده اطلاعاتي راجع به موضوع يا موضوعات گوناگون است".

پذيرفتن اين تعريف‌ها مي‌تواند شروعي براي مقايسه اين دو باشد؛ بدين منظور، ابتدا به مشابهت‌ها و سپس به تفاوت‌ها مي‌پردازم:

مشابهت‌هاي وب‌سايت و وبلاگ:

ـ هردو جايگاهي در فضاي سايبري(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردي دارند.

ـ هر دو براي انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضاي سايبري به کار مي‌روند.

ـ محتواي هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع‌رساني دارند.

ـ وبلاگ هم نوعي وب‌سايت است.

- هر دو را می توان به جای هم استفاده کرد ( اما پیشنهاد نمی شود )

تفاوت‌هاي وب سايت و وبلاگ:

ـ وب سايت‌ها عمدتا رسمي هستند، اما وبلاگ‌ها عمدتا (يا به کلي) شخصي‌اند.

ـ به روز کردن وب سايت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها، نيازمند وقت بيشتري است.

ـ وب‌سايت‌ها از نظر طراحي ساختار پيچيده‌اي دارند، در حالي که وبلاگ‌ها ساده‌ترند. مثل لباس رسمي و راحتي مي‌مانند.

ـ وب‌سايت ها به موضوعات خاصي مي‌پردازند، در حالي‌که وبلاگ‌ها تمام وقايع ريز و درشت زندگي را پوشش مي‌دهند.

ـ گفتمان حاکم بر وب سايت‌ها رسمي است، ولي وبلاگ‌ها گفتماني غير رسمي دارند.

ـ وب سايت ها معمولا ارتباط يک سويه ( و گاهی ارتباط با ما ی سایت ) و وبلاگ‌ها عمدتا ارتباط دو سويه ( کامنت گذاری) با بازديد کنندگان برقرار مي کنند.

ـ وب سايت‌ها براي مالکانشان هزينه‌ي اقتصادي دارند، در حالي که بيشتر وبلاگ‌ها براي بلاگرها رايگان هستند و از سرویس رایگان یک سرویس دهنده استفاده می کنند.

ـ در وب سايت‌ها مي‌توان صحبت از محدوديت و سانسور کرد، در حالي که وبلاگ‌ها از اين نظر بسيار آزاد تردند.

ـ وب سايت‌ها گرايش به سکون و نظم و وبلاگ‌ها گرايش به پويايي و بي‌نظمي دارند.

ـ وب سايت ها حال و هواي مدرن و وبلاگ‌ها حال و هواي پست مدرن دارند.

ـ راه اندازي وب سايت‌ها نسبت به وبلاگ‌ها به زمان بيشتري احتياج دارد.(البته نه براي مهندسان IT)

ـ وب سايت‌ها نمود عقلانيت و وبلاگ‌ها نمود احساس‌اند.

ـ به روز رساني در وب سايت بيشتر به شکل ايجاد صفحات جديد و در وبلاگ به صورت توليد محتوا صورت مي‌گيرد.

ـ در وب سايت ها معمولا اطلاعات به روز رساني، ثبت نمي شود. در وبلاگ‌ها ثبت اطلاعات به روز رساني اهميت ويژه‌اي دارد.

ـ به روز رساني وب سايت‌ها مخصوص افراد حرفه‌اي است، در حالي که بلاگرها بدون دانش فني وبلاگ‌هاي خود را به روز مي‌کنند ( بسیار راحتتر از سایت هایی حتی دارای CMS ).

ـ وب سايت‌ها محل مناسبي براي شکل گيري گروه‌ها و اجتماعات مجازي نيستند، برعکس، وبلاگ‌ها محيط مناسبي براي اين منظورند.

- در وبلاگ ها وبلاگ های دیگر را راحتتر می توان پیدا کرد و سیستم کامنت دادن و گرفتن ! باعث آشنایی و نزدیکی بیشتری می شود اما در سایت ها ممکن است یک سایتی که کسی به آن لینک نداده است سالها بدون ویزیتور باقی بماند ، اما در وبلاگ به خاطر سیستم خبررسانی صفحه اول آن حداقل یک نفر به شما سر می زند ! به عبارت دیگر وبلاگ رسانه‌اي تعاملي است.

- سادگي وجه مشخصه بلاگ است. اگر به كمك وب سايت توجه كنيد آن را پر از اطلاعاتي مي‌بيند كه در ميان تار و پود صفحاتي چند پيچيده شده است. صفحاتي كه شايد چندين لايه داخلي داشته‌ باشد. در يك وب سايت شايد پيچيدگي صفحات و نحوه رديف كردن مطالب كمي شما را سر در گم ‌كند. اما در مقابل بلاگ بسيار ساده است.در واقع هر گاه شخصي به اين نتيجه برسد كه مطلبي براي نوشتن دارد و آن مطلب ممكن است براي ديگران مفيد يا جالب باشد مي‌تواند به وبلاگ نويسي بپردازد. زمان كافي هم براي نوشتن و ارسال مطالب وجود دارد و سايت‌هاي زيادي در قالب وبلاگ نويسي سرويس‌هاي رايگان ارائه مي‌كنند.
ـ کنترل وب سايت‌ها در اختيار مالکان آن است، ولي بلاگرها کنترل جزئي بر وبلاگ دارند. در واقع کنترل آنها تابع يک کنترل بزرگ‌تر توسط صاحبان Domain و مديران کلان سرویس دهنده وبلاگ است. البته اين مورد براي وبلاگ‌هايي که مالکيت Domain آنها شخصي است، صدق نمي‌کند.

- در وب سایت شما فضایی را خریداری می کنید و می توانید فایل ها و عکس ها و .. ی خودتان را روی آن آپلود کنید اما در بیشتر سرویس دهندگان وبلاگ شما فضایی برای آپلود عکس ها ندارید و باید از فضاهای مجازی ( همانطور که قبلا گفته شد ) استفاده کرد .

- در سایت شما می توانید دامینی به نام startweb.ir خود داشته باشید اما در وبلاگ ها آدرس شما تابع سرویس دهنده خود startweb.blogfa.com می باشد .

- در وبلاگ ها شما مجبورید بنر های تبلیغات مزاحمی را تحمل کنید اما در سایتتان شما از این مشکل رها هستید و حتی می توانید خودتان تبلیغات بگیرید و بگذارید .( البته بستگی به داشتن ویزیتور زیاد در سایت شماست )

- یکی از بهترین ویژگی های وبلاگ ها آن است که سرویس دهندگان وبلاگ فارسی زبان هستند و شما می توانید به راحتی در آن استفاده کنید و کارها بیشتر اتوماتیک و بسیار راحت است اما در سایت به این راحتی نمی باشد .

- در مقابل مزیت بالای وبلاگ ها محدودیت های آنهاست خود را دارند در مقابل در سایت شما دستتان برای هر کاری باز می باشد و می توانید طبق هر فناوری و هر نوع طراحی کار کنید .

- در سایت شما می توانید صفحات مختلف به تعداد مورد نظر داشته باشید ، اما در وبلاگ تعداد صفحات ( استاتیک ) محدودیت دارند .

- در سایت شما می توانید امکانات خاص در اختیار دیگران بگذارید اما در وبلاگ محدودیت وجود دارد .

- وبلاگ چون زیر شاخه ایی از یک سرویس دهنده می باشد ، امنیت شما کمتر است و با هر نوع مشکل سرویس دهنده شما ممکن است داده های خود را از دست بدهید ( مثل مشکلی که در تغییز دامین Persianblog به وجود آمد ) اما در سایت شما می توانید یک Back up از داده های خود داشته باشید و امنیت آن دست خود شماست .

- ترافیک بالای وبلاگ ها و کندی سرویس های آن یکی از معایب آن نسبت به سایت می باشد .

و بالاخره اينکه محتواي وب سايت‌ها در درون صفحات نسبتا زيادي قرار دارد. برعکس، محتواي وبلاگ‌ها عمدتا در صفحه‌ي اول و قابل مشاهده متمرکزند. وب سايت‌ها مثل خانه‌هاي مجللي مي‌مانند که ورود به آنها با تشريفاتي همراه است. وبلاگ‌ها کلبه هاي ساده و با صفايي هستند که در آنها به روي همه گشوده است. شما ميهمانان سايبري کدام يک را بيشتر مي‌پسنديد؟

منبع: دنیای بی نظیر دیجیتال

داغ کن - کلوب دات کام

:: برچسب‌ها: تفاوت وبلاگ و وب سایت , فرق وبلاگ و وب سایت , تفاوت وبلاگ و وبسایت , فرق وبلاگ و وبسایت , فرق وبلاگ با وبسایت , تفاوت وبلاگ با وبسایت , وبلاگ , وبسایت ,
:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

لطفا با وبلاگ وارد شوید!


در جهان مجازی کنونی، بسیاری از افراد بلاگ دارند. و بسیاری نیز می خواهند بلاگی برای کارهای شخصی، شغلی و غیره داشته باشند. ولی چرا باید بلاگ درست کرد؟

نیازی نیست "اچ تی ام ال" یاد بگیرید.
یکی از بزرگترین موانعی که بیشتر سازندگان تازه کار وبسایت با آن دست و پنجه نرم میکنند، آگاهی نداشتن از روش ساخت یک صفحه وب است.
بلاگ ها این مشکل را رفع کردند. تنها کار لازم این است که درون یک باکس چیزهایی را که می خواهید تایپ کنید و نرم افزار بلاگ به طور خودکار آن را منتشر می کند تا همه آنرا ببینند.

 

مجبور می شوید مطالب خودرا به روز نگه دارید.
اصولا بلاگ ها دفترچه های یادداشت شما هستند! فرقی نمی کند که هر ماه در دفترچه خود چیزی بنویسید یا هر دو ماه، ولی باید بالاخره چیزی در آن نوشته شود. به همین ترتیب این جریان برای بلاگ ها وجود دارد. بلاگ داشتن، خود به تنهایی شمارا مجبور می کند هر چند مدت آن را به روز کنید. تازه کردن هر از گاه مطالب بلاگ برای خوانندگان و مشتریان مفید است. همچنین برای موتورهای جستجویی که می خواهند با پیدا کردن منابع ارزشمند برای کاربرانشان، آنها را حفظ کنند.

 

بلاگ ها خود به خود برای موتورهای جستجو بهینه شده هستند.
موتورهای جستجو مطالب جدید را دوست دارند ولی این مسأله تنها دلیلی نیست که بلاگ ها را به ابزاری قدرتمند برای به دست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو تبدیل کرده است. در واقع بیشتر بلاگ ها با بالاترین درجه های بهینگی موتور جستجو ساخته شده اند. تمام بخش های بلاگ شما به یکدیگر متصل شده اند، شاخه ها می توانند در قالب محتوای موجود در سرور قرار بگیرند. حرکت در بلاگ کاملا بصری است. مطالب بایگانی را می توان سفارشی کرد و همچنین صدها صفحه از محتوا ساخت که به عنوان طعمه ای برای عنکبوت موتورهای جستجو عمل می کند.

 

ساختاری با لینک گذاری داخلی خواهید داشت.
بیشتر بلاگ ها این گونه طراحی شده اند که شبکه ای پیوسته از لینک هایی به دیگر بخش های بلاگ شما به وجود بیاورند. بدون وجود همچین قابلیتی در بلاگ ها، یک بازدیدکننده به راحتی می تواند در بلاگ شما گم شود! تقویم ها به وسیله تاریخ های مشخصی به پست ها متصل شده اند، <پست های اخیر> به صورت لیستی در خواهند آمد که به تازه ترین مطالب شما اشاره می کنند، بایگانی به تمام پست های قدیمی تر متصل می شود، باکس های مربوط به جستجو به مرورگرها اجازه می دهند به دنبال مطالب خاصی در بلاگ بگردند و اینها همگی و بدون صرف ساعت ها وقت برای ساخت یک ساختار لینک یا نقشه سایت، به طور خودکار اتفاق می افتد.

 

می توانید صفحه های چندگانه با محتوی قوی بسازید.
تمام پست هایی که در بلاگ قرار می دهید محتوا هستند و با تنضیمات هوشمندانه ای که در اولویت های بایگانی قرار می دهید، می توان هر پست را به بسیاری از فرم های مختلف مربوط خودش تبدیل کرد. بلاگ ها در مدت بسیار کوتاهی منظم می شود و می توان کار را با داشتن یک وبسایت با بیش از 100 صفحه به پایان رسانید که هر صفحه پر از مطالب مربوط به هم، کلمات کلیدی بهینه و محتویات تم شده خواهند بود.

 

می توانید بلاگتان را بطور گسترده اید برای کلمات کلیدی بهینه کنید.
تمام قسمت های قالب بلاگ شما می توانید سفارشی شود. یک راه قدرتمند برای انجام این کار، وارد کردن واژگان کلیدی مرتبط است. این کار فقط کافی است یک بار انجام شود. می توانید کلمات کلیدی را در عنوان بلاگ، توضیحات، سرنوشته های پست بلاگ، لینک های برگشتی، دعوت های کامنت، عناوین آرشیو و نام های برچسب ها قرار دهید.

 

یک اجتماع آنلاین می سازید.
اگر بلاگ شما روی تم خاصی قرار دارد می توانید بازدیدکنندگان خاصی را جمع و بلاگ را به اجتماع آنلاین تبدیل کنید. حتی می توانید فراتر بروید و آن را به یک فروم یا سایت عضویت متصل کنید. توضیحات، پیشنهادها، ایده ها و بازخوردهای بیشتری از آن سایت های بگیرید و با خوانندگان را به مشارکت دعوت کنید. به زودی بلاگ شما بزرگ و بزرگ تر خواهد شد. حتی اگر چیز زیاد دیگری در آن ننویسید!

 

بحث هایی با خوانندگان ایجاد می کنید.
نخستین گام برای ایجاد یک بحث با خواننده را باید خود شما بردارید. می توانید این کار را با پست بلاگ، طرح یک پرسش یا دعوت به کامنت گذاشتن یا تعاملات انجام دهید. بلاگ شما به زودی توسط کسانی که موضوع یا تم شما علاقه داشتند خوانده خواهد شد و البته این بحث ها برای شما، مالک بلاگ، هزینه ای نخواهد داشت.

 

مطالب را منتقل کنید.
جمع کردن خواننده برای مطالب خوب است ولی فرستادن مطالبتان به جایی که خوانندگان بیشتری بتوانند ببینند، عالی است! اتحادیه سازی ( توسط فیدهای ار اس اس) در بیشتر بسترهای بلاگ سازی قرار داده شده است که راهی بسیار ساده و سریع برای جمع کردن گسترده وسیعی از خوانندگان پست های بلاگتان، جلوی شما قرار می دهید.

 


چیزی می سازید که موتورهای آن را دوست خواهند داشت.
موتورهای جستجو برای این به وجود آمده اند که به مراجعه کنندگانشان بهترین منابع درباره یک موضوع یا واژه کلیدی را پیشنهاد کنند و بلاگ شما این دعای موتورهای جستجو را اجابت خواهد کرد! به وسیله اتصال به یک تم و ارایه مطالب در قالب یک الگوی سازماندهی شده، ساخت یافته و مستقیم، بلاگ شما کاملا حرفه ای در موتورهای جستجو یافت می شود. کاری که وب سایت های حرفه ای آرزوی آن را دارند.

 

منبع: دایرکتوری تبادل لینک سه جانبه

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , اينترنت , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ چیست؟ , راهنمای وبلاگ نویسی , وبلاگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 1021
|
امتیاز مطلب : 110
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاری با یکدیگر شباهت بسیاری دارند که دانستن این خصوصیات به ما کمک می کند تا حدودی این افراد را بشناسیم.برخی از علایم و روش هایی که باعث شناخت دروغگو می شوند:

   چشمان کسانی که دروغ می گویند یا بازتر از حد معمول است یا دائما چشم های آنان به نقاط مختلف حرکت می کند.در عین حال آنها معمولا از نگاه مستقیم به شما احساس ناراحتی می کنند و سعی می کنند مستقیما به شما نگاه نکنند.

  گاهی اوقات افراد دروغگو بخشی از صورت و دهانشان را هنگام حرف زدن می پوشانند.وقتی از آنها سوال می شود دماغ یا گوششان را به حالت عصبی می خارانند.فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافی زیادی از خود بروز می دهد.هنگام حرف زدن زیاد تپق می زند و اشتباهات فراوان گفتاری را سعی می کند به گونه ای بپوشاند.آنها همیشه کلی گویی می کنند و بارها این کلیات را تکرار می کنند تا خودشان را قانع کنند.آنان سعی می کنند به گونه ای گیج و مبهم سخن بگویند و با این کار به شما اجازه نمی دهند تا حرف های آنان را تجزیه کنید.

  هنگامی که سعی دارید راجع به موضوع مورد بحث از آنها سوال کنید بلافاصله موضوع بحث را عوض می کنند حتی اگر سوال شما را متوجه شوند چنین وانمود می کنند که سوال شما را نشنیده اند و به بحث خاتمه می دهند. اگر میخواهید مطمئن شوید او دروغ گفته چند روز بعد راجع به موضوعی که در مورد آن دروغ گفته سوالی بپرسید تا برایتان یک داستان با مطالب متفاوت تعریف کند.اگر قدری به صحبت آنها شک دارید شما را به بی اعتمادی متهم می کند و خیلی سریع با این کار به بحث خاتمه می دهد.

   آدم های دروغگو معمولا پرحرف هستندو در مورد هر چیزی اظهار نظر می کنند.افراد دروغگو کسانی هستند که در زندگی شخصی یا خانوادگی دچار مشکل هستند. پس در مورد حرف های چنین افرادی بیشتر دقت کنید.خنده های بی دلیل و بی گاه هنگام صحبت کردن یکی دیگر از علائم افراد دروغگوست.آدم های دروغگو همیشه سعی می کنند حرف های زیبا و جذاب به زبان بیاورند و با این کار امکان کشف حقیقت را از ما سلب کنند.

   نکته ی پایانی اینکه شاید افراد دروغگو در کوتاه مدت بتوانند حقیقت را از دیگران مخفی کنند اما زمان باعث خواهد شد که همیشه افراد دروغگو رسوا شوند و هیچ گاه حقیقت پنهان نخواهد ماند.

منبع:http://exitreality.blogfa.com/post-25.aspx

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: راه های شناسایی دروغگوها , دروغ , شناسایی دروغگو , شناسایی دروغگوها ,
:: بازدید از این مطلب : 1021
|
امتیاز مطلب : 126
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : 17 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

                                                    

۱) احساس گناه را از خود دور کنید.

مهمترین عاملی که به اعتمادبه نفس شما آسیب وارد می نماید، احساس گناه است. وقتی که با توبهٔ حقیقی، خداوند شما را می بخشد، شما چرا خودتان را نمی بخشید! سال ها پیش اشتباهی را مرتکب شده اید، ولی بار سنگین آن را هنوز به دوش می کشید، از این لحظه، این بار سنگین را به زمین بیندازید و خودتان را سبک کنید. بنابراین اگر احساس گناه را از خود دور کنید، اعتمادبه نفس شما زیاد می شود و زمانی که اعتمادبه نفس شما زیاد شد به راحتی می توانید از گناه فاصله بگیرید.

۲) ”اقتدار“ و ”قاطعیت“ داشته باشید.

از امروز تمام کارهای خود را با قاطعیت انجام دهید. بعد از اینکه به درستی تصمیم خود مطمئن شدید، قاطعانه پیش بروید. حرف زدن و راه رفتن شما باید همراه با اقتدار باشد. اگر کلام شما با تردید همراه باشد، تردید خود را به مخاطب القاء کرده و در نهایت، مؤثر نخواهید بود.

۳) از یادآوری شکست های قبلی خود پرهیز نمائید.

هرگز به شکست های قبلی خود فکر نکنید. فقط از آن پیام و درس بگیرید و بعد آن را فراموش کنید. اگر خاطرهٔ شکست در یک سخنرانی را برای خود یادآوری کنید، شکست های گذشته، اعتمادبه فنس شما را تضعیف می کند.

۴) عبارت های تأکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید.

قبل از خواب می توانید عبارت های زیر را در ذهن خود تکرار کنید و با همین جمله ها به خواب بروید به زودی تأثیر معجزه آسای تکرار این جمله ها را خواهید دید:

”اعتمادبه نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود“ یا ”من اشرف مخلوقات هستم و اعتمادبه نفس من عالی است“.

۵) عاشق خود، کار خود و خدای خود باشید.

خودتان را در هر شرایطی که هستید، بپذیرید. به فرض، اگر قد شما کوتاه است، خودتان را بپذیرید. هرگونه که باشید، روح خداوند در شما جاری است و توجه به همین نکته اعتمادبه نفس شما را زیاد می کند. اگر عاشق خدای خود باشید و خود را وابسته به یک نیروی برتر بدانید، به طور حتم همیشه اعتمادبه نفس دارید. به کار خود علاقه مند باشید و اگر به هر علتی از شغل خود احساس نارضایتی می کنید، سعی نمائید دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنید.

۶) تبسم را فراموش نکنید.

سعی کنید در هر شرایطی، تبسم بر لب داشته باشی. تبسم، نشانهٔ بارز اعتمادبه نفس و سلامت روان است. به طور حتم، کسی که هنر و علم ”مدیریت“ و ”نفوذ“ را بداند، هیچ لزومی ندارد که امور خود را با ”علم“ اداره کند. گفته شده پیامبر اسلام (ص) در تمام مدت زندگی خود متبسم بوده اند.

اگر شما تمرین کنید، می توانید در هر شرایطی تبسمی بر لب داشته باشید. تبسم، نماد خوشروئی است و خوشروئی از نشانه های مؤمن است.

۷) مبهم حرف نزنید.

اگر به اصطلاح ”مِنُ مِن“ کنید، به دیگران اعلام کرده اید که من اعتمادبه نفس لازم را ندارم. بلند، روان و رسا صحبت کنید. علاوه بر این، صراحت بیان داشته باشید و به ”روشنی“ و ”وضوح“ اعلام کنید که چه می خواهید با منظورتان چیست. حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید. این اقدام ها اعتمادبه نفس را تقویت می کنند.

۸) مطالعهٔ خود را زیاد کنید.

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد، خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این یعنی همان اعتمادبه نفس.

۹) آراستگی ظاهر خود را حفظ کنید.

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید، اعتمادبه نفس بیشتری خواهید داشت. سعی کنید به وضع ظاهری خود چه در لباس خانه و چه در لباس رسمی توجه داشته باشید. اگر ظاهر مطلوبی نداشته باشید، به حضور در جمع علاقهٔ زیادی نخواهید داشت. گاه یک لک بر پیراهن شما ممکن است شما را از شرکت در یک جلسهٔ مهم بازدارد!

۱۰) آرامش خود را حفظ کنید.

مضطرب و عجول بودن، از اعتمادبه نفس شما خواهد کاست. سعی کنید آرامش خود را در همه حال حظ کنید. به سرعت کارهای خود را انجام دهید، ولی آرامش خود را از دست ندهید. حتی در میدان جنگ هم اگر آرامش داشته باشید، راه حل یابی برای شما آسان تر خواهد بود. اگر آرامش خودتان را از دست بدهید، ممکن است شمال و جنوب را هم گم کنید. پس یادتان باشد: ”آرامش، اعتمادبه نفس می آورد“.

۱۱) در مقابل آئینه بایستید و از خود تعریف کنید.

این کار در کسب اعتمادبه نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهرهٔ خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

۱۲) در حال زندگی کنید.

اگر د رحال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمائید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح ”امروز“ شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز یا نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می باشد.

۱۳) دست دادن خود را محکم تر کنید.

به اصطلاح ”شل“ و ”وارفته“ دست ندهید. به خصوص اگر نظامی هستید، محکم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه

۱۴) به موفقیت های خود نگاهی بیندازید.

از موفقیت هائی که تاکنون داشته اید، برای خود لیست تهیه کرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتمادبه نفس کردید، نگاهی به آن بیندازید.

۱۵) به خودتان تبریک بگوئید.

حتی از گفتن جمله هائی مانند ”شب بخیر“ و ”دوستت دارم“ نیز به خود امتناع نوزید. حتی برای خودتان جشن تولد بگیرد به خودتان اهمیت بدهید.

۱۶) همیشه مبلغی پول با خود داشته باشید.

وجود مقداری پول در جیب و کیف شخصی شما اعتمادبه نفستان را زیاد می کند. تاکنون شاید این موضوع را تجربه کرده باشید.

۱۷) نیروی نگاه خود را تقویت نمائید.

افراد نظامی به خصوص آنهائی که در مشاغل فرماندهی بوده اند، ناخودآگاه نیروی نگاه قدرتمندی دارند، اگر می خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید:

چیزی شبیه یک ساچمهٔ سیاه را در وسط یک سینی قرار دهید و سعی کنید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حرکت دهید.

۱۸) ”نه“ گفتن را یاد بگیرید.

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

۱۹) فکر کنید که اعتمادبه نفس بی نظیری دارید.

هرگز این فکر را به خود راه ندهید که اعتمادبه نفس ندارید. همیشه سعی کنید نسبت به خود فکرهای مثبت و والائی داشته باشید. اگر خودتان فکر کنید که اعتمادبه نفس ندارید، چه طور انتظار دارید که دیگران فکر کنند شما اعتمادبه نفس دارید! فراموش نکنید که به هر چه فکر کنید، به سرتان می آید. اگر فکر کنید که کاری را نمی توانید اجام دهید، به طور حتم نمی توانید و اگر فکر کنید می توانید کاری را انجام دهید به طور حتم می توانید. آنچه مهم است، فقط افکار شما است.

۲۰) سرعت راه رفتن خود را بیشتر کنید.

کسی که اعتمادبه نفس دارد گام های مستحکم برمی دارد و هدفمند راه می رود. قوی، قدرتمند و پرانرژی باشید.

۲۱) سر خود را بالا نگاه دارید.

این کار باعث می شود:

▪ جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد.

▪ حجم ریه ها افزایش یابد و در واحد زمان، اکسیژن بیشتری با خون مبادله شود.

▪ راه های هوائی از قبیل نای، نایژه ها، حلق و بینی تا حدودی در یک امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت تر شود.

▪ میدان دید بیشتر شود.

▪ به برازندگی ظاهر شخص کمک می کند.

▪ از همه مهمتر، اعتمادبه نفس شخص را زیاد می کند.

منبع: سایت آفتاب

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 11 آبان 1389 | نظرات ()