نوشته شده توسط : محمد جهانيان

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

                                                    

۱) احساس گناه را از خود دور کنید.

مهمترین عاملی که به اعتمادبه نفس شما آسیب وارد می نماید، احساس گناه است. وقتی که با توبهٔ حقیقی، خداوند شما را می بخشد، شما چرا خودتان را نمی بخشید! سال ها پیش اشتباهی را مرتکب شده اید، ولی بار سنگین آن را هنوز به دوش می کشید، از این لحظه، این بار سنگین را به زمین بیندازید و خودتان را سبک کنید. بنابراین اگر احساس گناه را از خود دور کنید، اعتمادبه نفس شما زیاد می شود و زمانی که اعتمادبه نفس شما زیاد شد به راحتی می توانید از گناه فاصله بگیرید.

۲) ”اقتدار“ و ”قاطعیت“ داشته باشید.

از امروز تمام کارهای خود را با قاطعیت انجام دهید. بعد از اینکه به درستی تصمیم خود مطمئن شدید، قاطعانه پیش بروید. حرف زدن و راه رفتن شما باید همراه با اقتدار باشد. اگر کلام شما با تردید همراه باشد، تردید خود را به مخاطب القاء کرده و در نهایت، مؤثر نخواهید بود.

۳) از یادآوری شکست های قبلی خود پرهیز نمائید.

هرگز به شکست های قبلی خود فکر نکنید. فقط از آن پیام و درس بگیرید و بعد آن را فراموش کنید. اگر خاطرهٔ شکست در یک سخنرانی را برای خود یادآوری کنید، شکست های گذشته، اعتمادبه فنس شما را تضعیف می کند.

۴) عبارت های تأکیدی مثبت را برای خود تکرار کنید.

قبل از خواب می توانید عبارت های زیر را در ذهن خود تکرار کنید و با همین جمله ها به خواب بروید به زودی تأثیر معجزه آسای تکرار این جمله ها را خواهید دید:

”اعتمادبه نفس من روز به روز بیشتر و بیشتر می شود“ یا ”من اشرف مخلوقات هستم و اعتمادبه نفس من عالی است“.

۵) عاشق خود، کار خود و خدای خود باشید.

خودتان را در هر شرایطی که هستید، بپذیرید. به فرض، اگر قد شما کوتاه است، خودتان را بپذیرید. هرگونه که باشید، روح خداوند در شما جاری است و توجه به همین نکته اعتمادبه نفس شما را زیاد می کند. اگر عاشق خدای خود باشید و خود را وابسته به یک نیروی برتر بدانید، به طور حتم همیشه اعتمادبه نفس دارید. به کار خود علاقه مند باشید و اگر به هر علتی از شغل خود احساس نارضایتی می کنید، سعی نمائید دیدگاه خود را نسبت به آن عوض کنید.

۶) تبسم را فراموش نکنید.

سعی کنید در هر شرایطی، تبسم بر لب داشته باشی. تبسم، نشانهٔ بارز اعتمادبه نفس و سلامت روان است. به طور حتم، کسی که هنر و علم ”مدیریت“ و ”نفوذ“ را بداند، هیچ لزومی ندارد که امور خود را با ”علم“ اداره کند. گفته شده پیامبر اسلام (ص) در تمام مدت زندگی خود متبسم بوده اند.

اگر شما تمرین کنید، می توانید در هر شرایطی تبسمی بر لب داشته باشید. تبسم، نماد خوشروئی است و خوشروئی از نشانه های مؤمن است.

۷) مبهم حرف نزنید.

اگر به اصطلاح ”مِنُ مِن“ کنید، به دیگران اعلام کرده اید که من اعتمادبه نفس لازم را ندارم. بلند، روان و رسا صحبت کنید. علاوه بر این، صراحت بیان داشته باشید و به ”روشنی“ و ”وضوح“ اعلام کنید که چه می خواهید با منظورتان چیست. حاشیه نروید و به اصل مطلب بپردازید. این اقدام ها اعتمادبه نفس را تقویت می کنند.

۸) مطالعهٔ خود را زیاد کنید.

کسی که زیاد مطالعه می کند و اطلاعات زیادی به دست می آورد، خودش را یک سر و گردن از دیگران بالاتر می بیند و این یعنی همان اعتمادبه نفس.

۹) آراستگی ظاهر خود را حفظ کنید.

اگر شما ظاهر آراسته و مرتبی داشته باشید، اعتمادبه نفس بیشتری خواهید داشت. سعی کنید به وضع ظاهری خود چه در لباس خانه و چه در لباس رسمی توجه داشته باشید. اگر ظاهر مطلوبی نداشته باشید، به حضور در جمع علاقهٔ زیادی نخواهید داشت. گاه یک لک بر پیراهن شما ممکن است شما را از شرکت در یک جلسهٔ مهم بازدارد!

۱۰) آرامش خود را حفظ کنید.

مضطرب و عجول بودن، از اعتمادبه نفس شما خواهد کاست. سعی کنید آرامش خود را در همه حال حظ کنید. به سرعت کارهای خود را انجام دهید، ولی آرامش خود را از دست ندهید. حتی در میدان جنگ هم اگر آرامش داشته باشید، راه حل یابی برای شما آسان تر خواهد بود. اگر آرامش خودتان را از دست بدهید، ممکن است شمال و جنوب را هم گم کنید. پس یادتان باشد: ”آرامش، اعتمادبه نفس می آورد“.

۱۱) در مقابل آئینه بایستید و از خود تعریف کنید.

این کار در کسب اعتمادبه نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این کار را انجام دهید. سعی کنید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهرهٔ خود نگاه کرده و از آن تعریف کنید.

۱۲) در حال زندگی کنید.

اگر د رحال زندگی کنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمائید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا که فردای شما محصول عملکرد صحیح ”امروز“ شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز یا نگرانی فردا سپری کنید، لحظه ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می باشد.

۱۳) دست دادن خود را محکم تر کنید.

به اصطلاح ”شل“ و ”وارفته“ دست ندهید. به خصوص اگر نظامی هستید، محکم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه

۱۴) به موفقیت های خود نگاهی بیندازید.

از موفقیت هائی که تاکنون داشته اید، برای خود لیست تهیه کرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتمادبه نفس کردید، نگاهی به آن بیندازید.

۱۵) به خودتان تبریک بگوئید.

حتی از گفتن جمله هائی مانند ”شب بخیر“ و ”دوستت دارم“ نیز به خود امتناع نوزید. حتی برای خودتان جشن تولد بگیرد به خودتان اهمیت بدهید.

۱۶) همیشه مبلغی پول با خود داشته باشید.

وجود مقداری پول در جیب و کیف شخصی شما اعتمادبه نفستان را زیاد می کند. تاکنون شاید این موضوع را تجربه کرده باشید.

۱۷) نیروی نگاه خود را تقویت نمائید.

افراد نظامی به خصوص آنهائی که در مشاغل فرماندهی بوده اند، ناخودآگاه نیروی نگاه قدرتمندی دارند، اگر می خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید:

چیزی شبیه یک ساچمهٔ سیاه را در وسط یک سینی قرار دهید و سعی کنید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حرکت دهید.

۱۸) ”نه“ گفتن را یاد بگیرید.

بسیاری از افراد، قدرت ”نه“ گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشکل هائی ایجاد نموده است. امید که از این دسته انسان ها نباشید. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می شود که میل ندارید آن را بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگوئید ”نه“

۱۹) فکر کنید که اعتمادبه نفس بی نظیری دارید.

هرگز این فکر را به خود راه ندهید که اعتمادبه نفس ندارید. همیشه سعی کنید نسبت به خود فکرهای مثبت و والائی داشته باشید. اگر خودتان فکر کنید که اعتمادبه نفس ندارید، چه طور انتظار دارید که دیگران فکر کنند شما اعتمادبه نفس دارید! فراموش نکنید که به هر چه فکر کنید، به سرتان می آید. اگر فکر کنید که کاری را نمی توانید اجام دهید، به طور حتم نمی توانید و اگر فکر کنید می توانید کاری را انجام دهید به طور حتم می توانید. آنچه مهم است، فقط افکار شما است.

۲۰) سرعت راه رفتن خود را بیشتر کنید.

کسی که اعتمادبه نفس دارد گام های مستحکم برمی دارد و هدفمند راه می رود. قوی، قدرتمند و پرانرژی باشید.

۲۱) سر خود را بالا نگاه دارید.

این کار باعث می شود:

▪ جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد.

▪ حجم ریه ها افزایش یابد و در واحد زمان، اکسیژن بیشتری با خون مبادله شود.

▪ راه های هوائی از قبیل نای، نایژه ها، حلق و بینی تا حدودی در یک امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت تر شود.

▪ میدان دید بیشتر شود.

▪ به برازندگی ظاهر شخص کمک می کند.

▪ از همه مهمتر، اعتمادبه نفس شخص را زیاد می کند.

منبع: سایت آفتاب

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: اعتماد به نفس , ,
:: بازدید از این مطلب : 1163
|
امتیاز مطلب : 148
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
تاریخ انتشار : 11 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

مسواک را مرطوب کنيم يا خشک مسواک بزنيم؟

سلامتيران: بسياري از افراد مي پرسند که براي مسواک زدن ، مسواک را مرطوب کنيم يا همان طور خشک استفاده کنيم ؟ اصلا چه تفاوتي بين اين دو وجود دارد؟

به گزارش سلامتيران، فرزانه آقاحسيني، دندانپزشک گفت: مسواك هنگام استفاده بايد كاملاً خشك باشد زيرا رطوبت موجب كاهش كارايي مسواك در برداشتن پلاك‌هاي ميكروبي دندان مي‌شود.وي در خصوص قراردادن مسواك در فضاي سرويس‌هاي بهداشتي و احتمال آلودگي آن اظهار داشت: در اين زمينه كار تحقيقاتي انجام نشده است اما به طور كلي اين موضوع مانند قراردادن مسواك‌هاي اعضاي مختلف خانواده در داخل يك ليوان مي‌تواند ارتباط آلودگي ميكروبي را برقرار كند و هر چه اين مسئله كمتر باشد شانس تميز ماندن مسواك بيشتر است.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: دهان محيط استريل نيست و سيستم دفاعي دارد كه مي‌تواند به كمك آن از عفونت‌هاي مختلف جلوگيري كند اما بايد در نظر داشت ما به كمك مسواك زدن فقط پلاكي كه حاوي مقدار زيادي ميكروب است را از دندان جدا مي‌كنيم اما مسواك نمي‌تواند محيط دهان را استريل كند. شايد استفاده از دهان‌شويه مقداري محيط دهان را استريل كند.وي با بيان اينكه در بحث مسواك زدن مهمترين موضوع، روش و زمان مسواك‌زدن و نوع مسواك است، تصريح كرد: به هيچ وجه موافق درپوشي كه در روي مسواك قرار مي‌دهند نيستيم چرا كه بايد مسواك هنگام استفاده كاملاً خشك باشد و وقتي خشك باشد مي‌تواند پلاك ميكروبي را بردارد.آقا حسيني خاطرنشان كرد: به دليل اينكه مسواك ‌زدن يك عمل مكانيكي است وقتي درپوش روي آن قرار گيرد رطوبت در آن حفظ مي‌شود و سپس برس‌هاي مرطوب مسواك نمي‌تواند پلاك ميكروبي را از دندان جدا كند. لذا اصل برداشتي پلاك ميكروبي با مرطوب شدن مسواك زير سؤال مي‌رود. همچنين خيس‌كردن مسواك قبل از استفاده از آن اشتباه است و مسواك به هنگام استفاده بايد خشك خشك باشد.
 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1110
|
امتیاز مطلب : 115
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 1 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

محققان مي‌گويند خونسرد بودن و عصباني نشدن براي سلامت قلب مفيد است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، طبق تحقيقي که در مجله Hypertension به چاپ رسيده است بررسي محققان انجمن آمريکايي قلب نشان داده است استرس يکي از عوامل دخيل در بروز بيماري‌هاي قلبي است و مي‌تواند عامل سکته قلبي باشد. محققان پس از زير نظر گرفتن 5614 فرد 14 تا 92 ساله که 58 درصد زن بودند و گرفتن تست شخصيت از آنها و بررسي سختي شراين گردن در آنها و 3 سال بعد آزمايش مجدد سختي شراين در افراد عصباني متوجه شدند افرادي که تهاجمي‌تر هستند عروق‌شان سخت‌تر بوده و بيشتر دچار حملات قلبي مي‌شوند در حالي که افراد مهربان‌تر عروق سالم‌تري داشته و کمتر به ناراحتي‌هاي قلبي دچار مي‌شوند. محققان معتقدند پزشکان در کنار بررسي مصرف سيگار، اضافه‌وزن، بالا بودن کلسترول و قندخون لازم است از بيماران قلبي در مورد شخصيت‌شان نيز سوال کنند.


منبع: سايت سلامت


ارسال براي دوستان

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: عصبانيت , سلامتي , تندرستي , قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 1115
|
امتیاز مطلب : 123
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید: راهـنـمـای 4 قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند. غذاهایی که شکم شما را آب می کنند با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید.

 

مـی تـوانید شکم خود را به راحتـی آب کنید: راهـنـمـای 4 قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آماده پوشیدن لباس دلخواهتان می کند. غذاهایی که شکم شما را آب می کنند

قطع مصرف هله هوله

دکـتر "لزلی بونسی" از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظــهار می دارد: "بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گـلیسـیرین و شــکر بالایی هسـتند. در معده به طور کامل هضم نمی شوند و این امر سبب می شود که شکم شما نفخ کند."

بدوید (در حدود 2 کیلومتر)
دکتر "دیانا تیلور" از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: "ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند."

در مصرف نمک و ادویه زیاده روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک ها باعث می شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می سازد. یک قاشق سوپخوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آنرا در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

H2O بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.


4 حرکت شکم که معجزه می کند!

با انجام این 4 حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می کنید. 3 تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلو ها می باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزش های روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسي اندازه تر جدیدي خریداری کنید.

دراز نشست استاندارد

در حـالی کـه زانــو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کـف پاهـا صـاف اسـت و بــر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنج ها بـســمت طرفین باشد. در هـمان حال آرنج ها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه هـا را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکـت
سـر صـاف اســت و فـاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چـند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.


دوچرخه

روی زمیـن دراز بـکشـیـد و دسـت هـا را پشـت سـر بـگـذاریــد. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دست هـا را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هـم زاویـه 45 درجـه بسـازنـد. ایـن حـرکـت را بـرای هر دو طرف
انجام دهید.

نکته ای برای تازه کارها: برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یکمرتبه دیگر تکرار کنید.


دراز نشست عمودي

روی زمـیــن دراز بکشید، پاهایتان را به صورت مستقیم به بالا ببـریـد، دسـت هــای خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پــا بـرسـانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.

نکته ای برای تازه کارها: بجای اینکه بطور همزمان دستـهـا و پـاهـای خـود را بـلـنـد کنید، می توانید ابتدا نیم تنه بالایی و سپس قسمت پایین بدن را بلند کنید.


پهلو ها

بـه سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خو را خم کنید و بـازویتـان را بـه طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی که آرنـج با شـانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید،بطوریکه یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هـر چقدر می توانید در این حالت بمانید. برای شروع 10 تا 20 ثـانـیـه کـافی اســت. مدت زمان این حرکت را باید تا یک دقیقه افـزایــش دهیـد. حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی تر می شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.


6 تصور غلط که باعث افتادگی شکم می شود

1- برای سفت شدن شکم یاید حرکات مربوط به آن را هر روز انجام دهید

دلیل: عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می شود. "کتی کیلر" مربی و نویسنده کتاب " تمرین های کتی برای هنر پیشگان" اظهار می دارد که: "انجام تمرین های شکمی برای 3 تا 5 روز در هفته موجب می شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید."


2- تمرین کامل شکم نیم ساعت طول می کشد

دلیل: کیلر معتقد است. "اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالا حرکات را اشتباه انجام می دهید. من مربی "جنیفر آنيستون" بودم و ما هر هفته 3 روز بیش از 5 دقیقه بر روی شکم کار نمیکردیم." نحوه انجام دادن حرکات را مجددا بازبینی نمایید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم تر از کمیت است.


3- دراز نشست خیلی آرام، عضلات را محکم تر می کند

دلیل: آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغز می کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی ها کمک نمی کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلا سودمند نیست. تمرینات باید به شما در هر حالتی کمک کنند: چه بخواهید وارد ورزش کیک بوکس شوید چه بخواهید یک چمدان را از روی زمین بلند کنید. در هر دو حالت ذکر شده شما کارهای خود را که در حالت اسلو موشن(slow motion) که انجام نمیدهید.

4- بهترین زمان برای انجام حرکات شکمی، آخر تمرین ها می باشد

دلیل: "گیلبرت ویلت" محقق، فیزیوتراپیست و استاد دانشگاه نبراکسا، دانشکده علوم پزشکی می گوید: "هیچ فرقی نمی کند شما چه زمان ورزش های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد." بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می خواهید در ابتدای تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید. هنگامیکه خون در گردش باشد، می توان به آسانی از بروز بسیاری از آسیب دیدگی ها جلوگیری کرد.


5- با انجام حرکات پایلیت (Pilates ) نمی توانید شکم خود را 6 تكه کنید

دلیل: "کیمبرلی لیون" یک مربی خصوصی در لوس آنجلس معتقد است که: "این حرکات بیشترین تاثیر را بر روی شکم شما می گذارند و اگر آنها را به همراه یک رژیم غذایی سالم انجام دهید، به طور حتم می توانید لایه های مورد نظر خود را بر روی شکم به وجود آورید. شکل شکم، قد و بلندی نیم تنه بالایی شما، جزء اموری هستند که به ژن هایتان ارتباط پیدا می کند."


6- بدون وزنه و دستگاه نمی توانید شکم خود را آب کنید

دلیل: شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانایی و قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می کنند. لیون می گوید: "بسیاری از دستگاهها و وزنه ها برای استفاده خانم ها طراحی نشده اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت های که نباید، وارد شود. او برای ما یک نصیحت دیگر هم دارد: به زمین بچسبید که هم موثر است هم ارزان و آنرا در هر جایی به راحتی می توانید پیدا کنید.

نتیجه بیشتر در زمان کمتر
"لیو جردن"، مربی تناسب اندام در مجموعه ورزشی اکینوکس در شهر نیویورک رازها را برای ما فاش می کند:

* حرکات را کمی آرام تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیایید و با 4 شماره به حالت اول باز گردید.
* 5 تا 10 ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
* حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه ها جدا شده و تاثیر تمرینات مستقیما بر روی شکم وارد شود.


شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می کند تا شکمتان را لاغر تر کنید. در حالی که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست ها و پاها را از روی زمین بلند کنید. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه باز گردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: شکم , لاغری ,
:: بازدید از این مطلب : 1202
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 15 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

* لبخند بزنید *
شوخی و خندیدن توان انسان را برا ی مقابله با درد افزایش می دهد .تحقیقات نشان داد که شوخی و خندیدن توان انسان را برای مقابله با درد افزایش می دهد .


با خندیدن نه تنها افراد در زندگی احساس آرامش بیشتری می کنند بلکه خنده برای سلامت جسم ، از بسیاری از داروها مفید تر است .
خندیدن به نوعی ورزش برای عضلات صورت است . ماهیچه های دهان ، بینی ،گونه ها و اطراف چشم موقع خنده حرکت می کند حتی دیافراگم ، ماهیچه های شکم و شش ها هم بهنگام خندیدن فعال می شوند با خندیدن با حالت هیجانی و قهقهه ، شش ها از هوای بیشتری پر می شوند و اکسیژن گیری بهتر می شود ، همچنین در این حالت ضربان قلب هم افزایش پیدا می کند و خون رسانی به بدن بهتر می شود .

آیا می دانید که خنده :
ـ در بهبود روابط انسان ها موثر است ، عمر را طولانی میکند و سن افراد کمتر نشان میدهد .
ـ زبان مشترک است ، هزینه ندارد ، خنده ، خنده می آورد و نقش درمانی دارد .
ـ موجب خروج گاز دی اکسید کربن از بدن می شود و جذابیت ایجاد می کند ، خنده شادی می آورد ، همان طور که شادی ، خنده به دنبال دارد .
ـ قدرت یادگیری را افزایش می دهد . و در کلاسهای درسی و آموزشی خندیدن و خنداندن یادگیری را بیشتر می کند .
ـ خنده تخلیه روانی است و احساسات سرکوب شده را رها می سازد .
خندیدن دویدن بدون تحرک است ،خندیدن موجب می شود تا به دندانهایمان بیشتر توجه کنیم و در نظافت آن بیشتر بکوشیم
ـ با خندیدن دوستی مان بیشتر می شوند .
ـ خنده موجب اشک ریزش از چشم می شود که این خود نوعی واکنش دفاعی بدن است و فشار خون مغزی کمی کاهش پیدا می کند .
ـ خندیدن چین و چروک صورت را از بین می برد .
ـ ۵ دقیقه خندیدن از ته دل موجب می شود افراد تا ۵ ساعت درد کمتری احساس کنند .
ـ خنده نشانه اعتماد یه نفس ـ سلامت روان و احساس امنیت است .
ـ خنده خستگی را بر طرف میکند و چهره را زیباتر می سازد ، چهره خندان همیشه در ذهن می ماند
ـ خنده در برابر عصبانیت مثل آب روی آتش است . خوب است بدانیم که تبسم و لبخند نوعی درایت و باهوش است . و به قول یک ضرب المثل فرانسوی ، جدی ترین آدم ها کسانی هستند که می خندند و می توانند بخندانند .

خداوند برای غلبه بر مشکلات ، سه شیوه را در اختیار انسان قرار داده است :

۱- خواب         ۲   – امید      و         ۳- خنده

منبع: سایت پزشکان بدون مرز

 

مطالب مرتبط:

1- 100خصوصیت آدم‌های موفق(1)

2- 100 خصوصیت آدمهای موفق(2)

  -3خيلي جالبه: لذت هاي كم هزينه


ارسال براي دوستان

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , تندرستي و سلامتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1464
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

١. شکلات

شکلات
وقتی شکلات زیادی می خورید و یا کاکائوی داغ می نوشید، شاید احساس سنگینی و گاهی بیماری کنید و دلیلش اینست که این مواد خوشمزه، بیش از حد برای مغز مغذی هستند. دانشمندان معتقدند که حجم آنتی اکسیدان دریافت شده در ۲ یا ۳ قاشق سوپخوری پودر کاکائو، بسیار قوی تر از آنتی اکسیدان موجود در چای سبز یا شراب قرمز است. آنتی اکسیدان اصلی موجود در کاکائو که فلاوانول نامیده می شود، جریان خون را در مغز افزایش می دهد.

٢. ماهی

ماهی
به طور کلی خوردن ماهی برای سلامتی و خصوصا مغز بسیار مفید است. ماهی سرشار از امگا ۳ است و امگا ۳ حاوی اسیدهای چرب است و این اسیدها از جنبه های متفاوتی برای بدن بسیار مفیدند. مثلا عملکرد مغز را ارتقا می بخشند زیرا این چربی ها رشته های مغز را با چربی مناسبی پوشش داده و در نتیجه این رشته ها می توانند در تمام مغز جابجا شوند. همچنین این اسیدها اکسیژن بیشتری را در مغز فراهم می کنند و اکسیژن بیشتر در مغز، باعث حفظ و یادآوری بهتر اطلاعات می شود. خوردن یک وعده ماهی در هفته از مبتلا شدن به آلزایمر جلوگیری می کند و بهترین ماهی ها برای تقویت مغز، ماهی قزل آلا، تونایاتون و شاه ماهی است.

٣. سبزیجات

سبزیجات
سبزیجاتی مثل کلم، گل کلم، اسفناج و غیره برای تقویت مغز کودکان و نوجوانان بسیار مفیدند. این سبزیجات در یادآوری اطلاعات قدیمی تاثیر به سزایی دارند، بطوری که شخص گمان می کند آن اطلاعات را دیروز فراگرفته است. این تاثیر به این علت است که این سبزیجات سرشار از ویتامین B6 و B12 و آهن هستند و این ویتامین ها از فراموشی جلوگیری می کنند و کمبود آهن می تواند اثرات جبران ناپذیری بر فرد ایجاد کند. پس سعی کنید خوردن این سبزیجات را فراموش نکنید.

۴. آجیل و انواع مغز دانه ها

nuts
یکی از بهترین غذاهای فشرده ای را که می توان یافت آجیل مخلوط است، زیرا هر نوع دانه ی مغذی در آن وجود دارد. مثل: بادام زمینی، فندق، پسته، بادام درختی، گردو، تخمه کدو، تخمه آفتابگردان و غیره که همه ی اینها برای مغز بسیار مفیدند، زیرا این دانه ها سرشار از امگا ۳ و امگا ۶، ویتامین E و ویتامین B6 هستند. همه ی این مواد مغذی به شما کمک می کنند تا مثبت تر و شفاف تر بیندیشید، زیرا امگا ۳ و امگا ۶ یا اسیدهای چرب همچون پادزهری برای افسردگی هستند. این دانه ها همچنین دارای تیامین و منیزیم بوده که برای تقویت مغز و حافظه بسیار موثرند.

۵. انواع توتها

انواع توت
اگر سبزیجات را دوست ندارید می توانید به میوه ها روی آورید، بخصوص توتها، که باعث سلامت مغز هستند. برای مثال اهمیت زغال اخته در افزایش مهارت یادگیری ثابت شده است و گاهی توتها بهترین ماده غذایی برای مغز محسوب می شوند. توتهای زیادی از جمله: شاه توت، زغال اخته، تمشک و غیره برای ارتقای مغز بسیار مفیدند و می توان با خوردن روزانه ی توتها از فرسایش مغز جلوگیری کرد. می توان گفت توتها جزء بهترین میوه ها هستند، زیرا باعث تقویت حافظه می شوند و به فرد کمک می کنند تا حوادث گذشته را به راحتی به یاد آورد.

۶. ادویه جات (بویژه کاری)

ادویه جات
غذاهای ادویه دار در تقویت مغز بسیار موثرند. ادویه کاری دارای عنصری است که به بهبود عملکرد مغز سالخورده کمک می کند و باعث حفظ عملکرد بهتر آن در سنین بالاتر می شود. این عارضه های اساسی هم در مغز رخ می دهند و هم در بدن و می توانند باعث التهاب و ناراحتی های دیگری در بدن شوند. کاری سبزیجات، همچنین برای درمان دیابت و بیماری های قلبی بسیار مفید است. البته به هیچ وجه مجبور نیستید کاری را به طور روزانه برای ناهار و شام مصرف کنید، بلکه مقدار اندکی از آن در ماه برای مغزتان بسیار مفید است.

٧. تخم مرغ

تخم مرغ
با افزایش سن، مغز کوچکتر شده و به تدریج باعث به ضعف عملکرد آن می شود. ولی با خوردن تخم مرغ می توان از این عارضه ی طبیعی جلوگیری کرد، زیرا تخم مرغ دارای ویتامین B12 است و این ویتامین می تواند از کوچک شدن مغز و بیماری هایی مثل آلزایمر جلوگیری کند. اگرچه زرده تخم مرغ دارای کلسترول بالایی است اما دارای ماده ای به نام لکتین است که برای ساختن سلول های مغزی بسیار مهم اند. البته تخم مرغ حاوی اسیدهای چرب است و زیاده روی در خوردن آن عوارض دارد. خوردن روزانه ۱ الی ۲ عدد تخم مرغ باعث عملکرد بهتر مغز می شود.

٨. چای

چای سبز
خوردن قهوه در صبح را فراموش کنید و فقط به چای روی آورید. چای سبز یا سیاه دم شده، سرشار از ماده ای است که فوق العاده برای مغز مفید است و کمبود این ماده در مغز باعث ایجاد خستگی و کسالت می شود، زیرا این ماده در آرامش ذهن، تقویت حافظه و بهبود عملکرد آن بسیار موثر است. اگرچه هر دو نوع چای بسیار مفید هستند، اما چای سبز موثرتر است و به طور حتم می توان گفت که چای بهترین نوشیدنی در صبح است و به شما کمک می کند تا روز بهتری را آغاز کنید.

٩. حبوبات

حبوبات
اگر می خواهید وزنتان را کم کنید، حتما می دانید که حبوبات به تنهایی چقدر برای بدن و مغز مفید هستند. تمام اجزای گندم، مثل پوسته و مغز آن، همچون برنج، جو، آرد جو، نانها و غیره دارای پروتئین بسیاری هستند. همه ی این حبوبات جریان خون را در مغز افزایش داده و باعث عملکرد بهتر مغز می شوند. همچنین تمام اینها سرشار از ویتامین B6 و آنزیم تیامیناز هستند و این آنزیم برای تقویت حافظه بسیار موثر است. تحقیقات علمی نشان داده اند با افزایش سن، بخصوص در سنین ۶۰ تا ۷۰، کارایی حافظه کم می شود، اما حبوبات برای رفع این عارضه بسیار مفید هستند.

١٠. صدف خوراکی

صدف
آزمایشات نشان داده اند که صدفهای دریایی برای مغز بسیار مفیدند و خوردن آنها هیچگونه محدودیت سنی ندارد. این صدف ها سرشار از روی و آهن بوده و همانطور که می دانید این دو عنصر باعث تقویت ذهن در تمرکز و افزایش توانایی در به یاد آوردن اطلاعات می شوند.

منبع: pourali.net

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: غذا , سلامتی , مغز , سلامتی مغز , تغویت مغز , سلامتی ,
:: بازدید از این مطلب : 1474
|
امتیاز مطلب : 158
|
تعداد امتیازدهندگان : 51
|
مجموع امتیاز : 51
تاریخ انتشار : 15 آذر 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد