نوشته شده توسط :

چگونه سایت‌های تبلیغاتی را از نتایج جستجو در گوگل حذف کنیم؟


این روزها سایت‌های تبلیغاتی، فروشگاهی، نیازمندی‌ها و امثالهم که با استفاده از ترفند ایجاد کلمات کلیدی، کاربران را به سایت خود می‌کشند الی ما شاء الله زیاد شده‌اند!!

سایت‌هایی مثل:

payamsara.com
coo.ir
istgah.com
locopoc.com
rahnema.com
linkfars.com
niazpardaz.com
iran-pedia.ir
agahi.ir
parsmarket.biz
snapshots.ir
eforosh.com

که من مطمئنم شما هم در نتایج جستجوهایتان آن‌ها را دیده‌اید و حتی ممکن است وارد آن‌ها شده باشید اما صفحه‌ای پر از تبلیغات و لینک‌ها نامربوط دیده‌اید!؟ (پر از خالی!!)

من در مورد این معضل، اولاً برای گوگل و موتورهای جستجو متأسفم که هنوز نتوانسته‌اند الگوریتم هوشمندی برای رفع این موضوع بیابند و این ضرورت ظهور هر چه زودتر وب3 را می‌رساند. از طرفی گوگل می‌توانست با قرار دادن یک دکمه report spam در مقابل هر نتیجه، از کاربران بخواهد یک سایت را به عنوان اسپم نشانه‌گذاری کنند، به مرور که تعداد ریپورت‌های کاربران در مورد یک سایت افزایش یافت، آن سایت را از نتایج حذف کند، نه اینکه مثل الان از کاربران بخواهد اگر سایتی اسپم بود بروند به این آدرس و کلی سؤال را جواب بدهند و حالا آمار گزارش به چند هزار نفر برسد تا یک سایت مزاحم از نتایج حذف شود!!

و ثانیاً برای این سایت‌ها متأسفم که نتایج جستجوی فارسی را حسابی ضایع کرده‌اند!! و ثالثاً برای خودمان متأسفم که گیر چنین سایت‌هایی افتاده‌ایم!!

متأسفانه از آنجا که اکثر کاربران ایرانی متوجه دام آن‌ها نمی‌شوند، معمولاً وارد این سایت‌ها می‌شوند و بعد از کلی کلیک روی لینک‌های مختلف تازه متوجه می‌شوند که سر کار هستند!! این گشت و گذار در سایت‌ها باعث شده است که رتبه آن‌ها آنقدر بالا برود که در صدر نتایج جستجوها بیایند.

مثلاً برای بررسی یک جزوه که ببینم در چه سطحی است و اگر مناسب بود به دانشجویان معرفی کنم، یک جستجو انجام دادم. نتیجه آن را در سمت چپ ببینید! همه آن سایت‌ها اسپم و تبلیغاتی هستند!

این کار این سایت‌ها دقیقاً مثل این است که یک چاقو را دست دیوانه بدهی!! می‌زند و یک نفر را می‌کشد! اما اگر دست یک جراح بدهی، یک نفر را از مرگ نجات می‌دهد. سوء استفاده از ترفندهای مفید برنامه‌نویسی مشابه کار همان دیوانه است!

راه حل چیست؟

راه حل‌های مختلفی برای این معضل می‌توان مطرح کرد. از جمله:

- استفاده از عملگر minus در جستجوها: می‌توانید سایت‌هایی را که نمی‌خواهید، با گذاشتن عملگر - قبل از کلمه site:address.com از نتایج حذف کنید.

به این جستجو دقت کنید:

آموزش فتوشاپ -site:payamsara.com

که این ترفند برای حذف یک سایت مناسب است.

- استفاده از Google Custom Search:

می‌توانید با رفتن به این بخش از گوگل، یک موتور جستجوی اختصاصی مبتنی بر گوگل برای خودتان بسازید.

در هنگام ساخت از شما می‌پرسد در چه سایت‌هایی جستجو کنم. فعلاً یک سایت وارد کنید، بعداً آن را حذف می‌کنید و به گوگل می‌گویید که کل وب را بگرد به جز چند سایت خاص.

پس صفحه اول را مطابق این تصویر کامل کنید.

سپس Next را کلیک کنید و در مرحله بعد هم Next را کلیک کنید. موتور جستجوی شما ساخته می‌شود. در صفحه آخر، روی include more sites کلیک کنید. در بخش سایت‌ها یک include دارید و یک exclude. کافی است لیست سایت‌های مزاحم را در بخش exclude وارد کنید تا آن‌ها از نتایج حذف شوند. برای اینکه کل سایت‌های وب را بگردد، در بخش Basics گزینه Search the entire web but emphasize included sites. را فعال کنید.

- استفاده از موتور جستجوی اختصاصی دیگران:

من یک موتور جستجوی سفارشی ساخته‌ام و لیست سایت‌هایی که مزاحم هستند را به آن اضافه کرده‌ام (دوستان دیگری هم هستند که چنین موتورهای سفارشی‌ای ساحته‌اند). اگر مراحل بالا سخت است، می‌توانید از این پس با وارد کردن آدرس s.aftab.cc وارد موتور جستجوی اختصاصی‌ای که من ساخته‌ام شوید و با خیال راحت و بدون هرگونه مزاحم در وب جستجو کنید:

http://s.aftab.cc

این آدرس را به خاطر بسپارید و یا اینکه به نوار لینک مرورگر خود اضافه کنید و هر گاه خواستید جستجو کنید، خیلی راحت با یک کلیک آن را بارگذاری کنید و جستجو کنید...

- افزونه‌هایی برای فایرفاکس به این منظور وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها Customize Google است، اما متأسفانه با نسخه جدید فایرفاکس سازگار نیست. شاید اگر در بخش افزونه‌های فایرفاکس بگردید، بتوانید افزونه‌ای بیابید که لیست سایت‌های اسپم را از شما بگیرید و منهای آن‌ها را در نتایج گوگل نمایش دهد.

موفق باشید؛

برگرفته از سایت آفتاب گردان

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , اينترنت , ,
:: برچسب‌ها: سایت‌های تبلیغاتی , موتور جستجوی اختصاصی , جستجو در گوگل , چگونه سایت‌های تبلیغاتی را از نتایج جستجو در گوگل حذف کنیم؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 1994
|
امتیاز مطلب : 239
|
تعداد امتیازدهندگان : 74
|
مجموع امتیاز : 74
تاریخ انتشار : 5 دی 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

پارمیس دستیار ویندوز شما

 

Parmis

خیلی از کاربران دوست دارند در ویندوز خود تغییراتی جهت کاربرد بهتر و روان‌تر ویندوز انجام دهند. شما با استفاده از نرم‌افزار پارمیس می‌توانید ویندوزتان را به سلیقه خود تغییر دهید؛ مشکلات ویندوز را ترمیم یا بهینه‌سازی کنید، فایل‌های اضافی را حذف کنید، اطلاعاتی در مورد ویندوز، درایوها، حافظه و … به دست آورید. به برنامه فرمان دهید تا کارهایی برای شما به صورت خودکار در زمان‌های تعیین‌شده انجام دهد. برنامه‌هایی که در شروع ویندوز اجرا می‌شوند را کنترل کنید. از تاریخ‌شمار خورشیدی برنامه استفاده کنید و ده‌ها کار مفید دیگر…

ویژگی‌های کلیدی برنامه:
- محیط کاملا فارسی
- حجم بسیار کم و سرعت بالای اجرا
- سازگاری با ویندوز ۷
- کاملا رایگان و بدون محدودیت
- پشتیبانی همیشگی

بخش‌های کلیدی برنامه:
- تغییر و کنترل تنظیمات سیستم
- نمایش مشخصات سیستم
- مدریت شروع ویندوز
- کنترل و مدیریت فرآیندها
- قابلیت بهینه‌سازی ویندوز
- قابلیت پاک‌سازی ویندوز
- قابلیت تعمیر ویندوز
- نمایش تاریخ‌شمار خورشیدی
- قابلیت فرمان‌دهی به برنامه
- بخش یادآوری زمان استراحت
- بخش حذف همیشگی فایل‌ها
- بخش مدیریت گذرواژه‌ها
- و …

این برنامه کاری است از آقای علی کاوه باحجمی کم برای دانلود

لینک دانلود: برای ورود به صفحه دانلود اینجا را کلیک کنید

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , دانلود , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , نرم افزار , دستیار ویندوز , پارمیس ,
:: بازدید از این مطلب : 1908
|
امتیاز مطلب : 163
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
تاریخ انتشار : 29 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

لطفا با وبلاگ وارد شوید!


در جهان مجازی کنونی، بسیاری از افراد بلاگ دارند. و بسیاری نیز می خواهند بلاگی برای کارهای شخصی، شغلی و غیره داشته باشند. ولی چرا باید بلاگ درست کرد؟

نیازی نیست "اچ تی ام ال" یاد بگیرید.
یکی از بزرگترین موانعی که بیشتر سازندگان تازه کار وبسایت با آن دست و پنجه نرم میکنند، آگاهی نداشتن از روش ساخت یک صفحه وب است.
بلاگ ها این مشکل را رفع کردند. تنها کار لازم این است که درون یک باکس چیزهایی را که می خواهید تایپ کنید و نرم افزار بلاگ به طور خودکار آن را منتشر می کند تا همه آنرا ببینند.

 

مجبور می شوید مطالب خودرا به روز نگه دارید.
اصولا بلاگ ها دفترچه های یادداشت شما هستند! فرقی نمی کند که هر ماه در دفترچه خود چیزی بنویسید یا هر دو ماه، ولی باید بالاخره چیزی در آن نوشته شود. به همین ترتیب این جریان برای بلاگ ها وجود دارد. بلاگ داشتن، خود به تنهایی شمارا مجبور می کند هر چند مدت آن را به روز کنید. تازه کردن هر از گاه مطالب بلاگ برای خوانندگان و مشتریان مفید است. همچنین برای موتورهای جستجویی که می خواهند با پیدا کردن منابع ارزشمند برای کاربرانشان، آنها را حفظ کنند.

 

بلاگ ها خود به خود برای موتورهای جستجو بهینه شده هستند.
موتورهای جستجو مطالب جدید را دوست دارند ولی این مسأله تنها دلیلی نیست که بلاگ ها را به ابزاری قدرتمند برای به دست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو تبدیل کرده است. در واقع بیشتر بلاگ ها با بالاترین درجه های بهینگی موتور جستجو ساخته شده اند. تمام بخش های بلاگ شما به یکدیگر متصل شده اند، شاخه ها می توانند در قالب محتوای موجود در سرور قرار بگیرند. حرکت در بلاگ کاملا بصری است. مطالب بایگانی را می توان سفارشی کرد و همچنین صدها صفحه از محتوا ساخت که به عنوان طعمه ای برای عنکبوت موتورهای جستجو عمل می کند.

 

ساختاری با لینک گذاری داخلی خواهید داشت.
بیشتر بلاگ ها این گونه طراحی شده اند که شبکه ای پیوسته از لینک هایی به دیگر بخش های بلاگ شما به وجود بیاورند. بدون وجود همچین قابلیتی در بلاگ ها، یک بازدیدکننده به راحتی می تواند در بلاگ شما گم شود! تقویم ها به وسیله تاریخ های مشخصی به پست ها متصل شده اند، <پست های اخیر> به صورت لیستی در خواهند آمد که به تازه ترین مطالب شما اشاره می کنند، بایگانی به تمام پست های قدیمی تر متصل می شود، باکس های مربوط به جستجو به مرورگرها اجازه می دهند به دنبال مطالب خاصی در بلاگ بگردند و اینها همگی و بدون صرف ساعت ها وقت برای ساخت یک ساختار لینک یا نقشه سایت، به طور خودکار اتفاق می افتد.

 

می توانید صفحه های چندگانه با محتوی قوی بسازید.
تمام پست هایی که در بلاگ قرار می دهید محتوا هستند و با تنضیمات هوشمندانه ای که در اولویت های بایگانی قرار می دهید، می توان هر پست را به بسیاری از فرم های مختلف مربوط خودش تبدیل کرد. بلاگ ها در مدت بسیار کوتاهی منظم می شود و می توان کار را با داشتن یک وبسایت با بیش از 100 صفحه به پایان رسانید که هر صفحه پر از مطالب مربوط به هم، کلمات کلیدی بهینه و محتویات تم شده خواهند بود.

 

می توانید بلاگتان را بطور گسترده اید برای کلمات کلیدی بهینه کنید.
تمام قسمت های قالب بلاگ شما می توانید سفارشی شود. یک راه قدرتمند برای انجام این کار، وارد کردن واژگان کلیدی مرتبط است. این کار فقط کافی است یک بار انجام شود. می توانید کلمات کلیدی را در عنوان بلاگ، توضیحات، سرنوشته های پست بلاگ، لینک های برگشتی، دعوت های کامنت، عناوین آرشیو و نام های برچسب ها قرار دهید.

 

یک اجتماع آنلاین می سازید.
اگر بلاگ شما روی تم خاصی قرار دارد می توانید بازدیدکنندگان خاصی را جمع و بلاگ را به اجتماع آنلاین تبدیل کنید. حتی می توانید فراتر بروید و آن را به یک فروم یا سایت عضویت متصل کنید. توضیحات، پیشنهادها، ایده ها و بازخوردهای بیشتری از آن سایت های بگیرید و با خوانندگان را به مشارکت دعوت کنید. به زودی بلاگ شما بزرگ و بزرگ تر خواهد شد. حتی اگر چیز زیاد دیگری در آن ننویسید!

 

بحث هایی با خوانندگان ایجاد می کنید.
نخستین گام برای ایجاد یک بحث با خواننده را باید خود شما بردارید. می توانید این کار را با پست بلاگ، طرح یک پرسش یا دعوت به کامنت گذاشتن یا تعاملات انجام دهید. بلاگ شما به زودی توسط کسانی که موضوع یا تم شما علاقه داشتند خوانده خواهد شد و البته این بحث ها برای شما، مالک بلاگ، هزینه ای نخواهد داشت.

 

مطالب را منتقل کنید.
جمع کردن خواننده برای مطالب خوب است ولی فرستادن مطالبتان به جایی که خوانندگان بیشتری بتوانند ببینند، عالی است! اتحادیه سازی ( توسط فیدهای ار اس اس) در بیشتر بسترهای بلاگ سازی قرار داده شده است که راهی بسیار ساده و سریع برای جمع کردن گسترده وسیعی از خوانندگان پست های بلاگتان، جلوی شما قرار می دهید.

 


چیزی می سازید که موتورهای آن را دوست خواهند داشت.
موتورهای جستجو برای این به وجود آمده اند که به مراجعه کنندگانشان بهترین منابع درباره یک موضوع یا واژه کلیدی را پیشنهاد کنند و بلاگ شما این دعای موتورهای جستجو را اجابت خواهد کرد! به وسیله اتصال به یک تم و ارایه مطالب در قالب یک الگوی سازماندهی شده، ساخت یافته و مستقیم، بلاگ شما کاملا حرفه ای در موتورهای جستجو یافت می شود. کاری که وب سایت های حرفه ای آرزوی آن را دارند.

 

منبع: دایرکتوری تبادل لینک سه جانبه

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , اينترنت , ,
:: برچسب‌ها: وبلاگ چیست؟ , راهنمای وبلاگ نویسی , وبلاگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 1021
|
امتیاز مطلب : 110
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

فایرفاکس همچنان قوی ترین مرورگر وب است که بخش زیادی از این قدرت را از افزونه هایش میگیرد. هرآنچه که شما در تصورتان است میتوانید با نوشتن یک افزونه به فایرفاکس اضافه کنید. البته لازم نیست شما اینکار را انجام دهید. چون قبل از شما حتما یک برنامه نویس زحمت نوشتن آنرا کشیده است.

فایرفاکس

 

 


 


مزایای فایرفاکس:

 

  • فایرفاکس بسیار امن تر از محیط اکسپلورر مایکروسافت است و بسیاری از ویروس های کنونی فقط از طریق IE میتوانند وارد سیستم شما شوند.
  • سرعت لود شدن صفحات در مرورگر فایرفاکس بالاتر از IE مایکروسافت است و اگر اهل وب گردی هستید این مرورگر کمتر شما را معطل لود شدن صفحه میکند.
  • یکی از بزرگترین مزایای FireFox نسبه به IE ، امکان استفاده از هزاران افزونه یا همون extension  است که برای این برنامه طراحی شده و هر روز به تعداد این برنامک ها اضافه میشود. این برنامک ها قابلیت های بسیار جالبی در اختیارتان میگذارند.
  • فایرفاکس هزاران theme مختلف برای دانلود دارد که میتواند شکل ظاهری مرورگر را تغییر دهد. اگر اهل تنوع هستید این گزینه برایتان جالب خواهد بود.
  • شخصی کردن نمای سایت های مختلف در فایرفاکس : این حالت فقط در این مرورگر ممکن است و IE مایکروسافت هنوز این قابلیت را ندارد.  
  • و در نهایت اگر کار طراحی وب میکنید باید صفحات html خود را در این مرورگر نیز تست کنید تا کاربرانی که سایت شما را در فایرفاکس میبینند ، با صفحه ای به هم ریخته مواجه نشوند.

     

دانلود theme فایرفاکس :

برای دانلود تم های فایرفاکس به صفحه FireFox themes بروید. در اینجا بسیاری از تم های این مرورگر قابل دانلود و نصب روی مرورگر است . توجه داشته باشید که بعد از نصب تم و یا اکستنژن باید مرورگر خود را یکبار بسته و دوباره بازکنید تا حالت برنامه نصب شده فعال شود.

 

 

Extension های فایرفاکس چیست ؟ از کجا دانلود کنیم ؟

  • Extension به برنامه های کوچکی میگویند که روی مرورگر فایرفاکس نصب میشوند و قابلیت های بسیار جذابی را به این مرورگر اضافه میکنند. قابلیت هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید.
  • برای دانلود و کشف اسکتنژن های جدید هر هفته به آدرس addons.mozilla.org/firefox/extensions سری بزنید . در این آدرس به دلیل ازدیاد extension ها ، آنها را دسته بندی کرده اند.
  •  برای دیدن لیست اکستنژن هایی که خود فایرفاکس پیشنهاد کرده استفاده کنید به آدرس addons.mozilla.org/firefox/recommended  باید برید. 
  • برای نصب هر افزونه روی دکمه Add to Firefox کلیک کنید تا اکستنژن روی مرورگرتان نصب شود. توجه داشته باشید که اکستنژن ها معمولا حجمی بین 1 KB تا 1 MB  دارند. و بعد از نصب اکستنژن ها باید مرورگرتان را یکبار بسته و دوباره باز کنید تا اکستنژن فعال شود.
  • در مورد امتحان کردن افزونه های جدید : نصب بیش از 50 افزونه روی فایرفاکس سرعت فایرفاکس را یه ذره کم میکنه . بنابراین افزونه  هایی را که استفاده نمی کنید غیر فعال کنید. و یا کلا از فایرفاکس حذف کنید. برای اینکار کافیه به منوی tools فایرفاکس برید و روی گزینه Add-ons کلیک کنید. لیست اکستنرن هایی که نصب کرده اید نمایش داده میشود . اکستنژن هایی که فعلا لازمشان ندارید را Disable کنید و آنهایی را که اصلا نمیخواهید Uninstall کنید.

     

Extension های پیشنهادی ما برای استفاده :

 

اکستنژن های پرکاربرد:

 

 

  • IE Tab   این اکستنژن یه دکمه به فایرفاکس اضافه میکند که کارش بازکردن پنجره  IE در فایرفاکسه !
  • Google Toolbar  این هم که تولبار گوگله برای فایرفاکس.
  • DownThemAll!  یک برنامه مدیریت دانلود برای فایرفاکس
  • Tab Effect  : تغییرtab های فایرفاکس را بصورت سه بعدی و چرخشی انجام میده. 
  • TabKit : مدیریت TAB های زیادی که در فایرفاکس بازکرده اید کار مشکلی است. آنرا به این افزونه بسپارید

     

 اکستنژن هایی برای گرافیستها:

  • ColorZilla ابزار colorpicker فتوشاپ را برای درآوردن شماره رنگ یک نقطه از هرجای صفحات وب به فایرفاکس اضافه میکنه.
  • Screen grab!  : کل صفحه وب را برای شما تبدیل به یک عکس jpg میکنه.

     

اکستنژن هایی برای طراحان وب:

  • FireFTP یک برنامه FTP جمع و جور وعالی  تحت فایرفاکس
  • View Source Chart  چیزی شبیه viewSource خود فایرفاکس . با این تفاوت که دور هر تگ یک مستطیل رنگی میکشه و به این ترتیب راحت تر میتونید تگ ها رو از هم تشخیص بدین.
  • CssViewer : یک اکستنژن که امکان دیدن خصوصیات css مربوط به هر المان html را روی صفحه بدون حتی یک کلیک فراهم میکند.(توضیح)
  • WebDeveloper : یک جعبه ابزار بسیار عالی برای طراحان وب.
  • HackBar : این ابزار در تست امنیت سایتتان در مقابل حملات sql و XSS به شما کمک میکند.
  • FireBog : این افزونه هم برای تست باگ های سایتی که طراحی نموده اید مفید است.

اکستنژن هایی برای اجرای اسکریپت تحت فایرفاکس :

  • Greasemonkey یک برنامه مدیریت اسکریپت های قابل افزودن به فایرفاکس
  • Stylish : این اکستنژن نیز یک مدیریت دیگر برای اسکریپت های فایرفاکس است.
 

 

  منبع: مقالات طراحي وب


 ارسال براي دوستان

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , اينترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1313
|
امتیاز مطلب : 142
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 10 شهريور 1389 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد